pondělí 8. května 2017

RAW mangový koláč

Osvěžující koláč napěchovaný čokoládou a šťavnatým mangem. Pokud jej budete skladovat v lednici, jeho konzistence bude poněkud „blemcavá“. Na chuti mu to však neubere ani náhodou, je luxusní. Aby taky ne – kdo odolá kombinaci čokolády, manga, datlí a ořechů? Pro větší tuhost jej můžete nechat v mrazáku a podávat jako ledovou sladkou bombu.

Suroviny na korpus:
1 hrnek mandlí
1 hrnek sušených datlí (rozinek, brusinek)
1 vrchovatá čajová lžička skořice

Suroviny na náplň:
1 velké zralé mango
1 tabulka 80% čokolády
1 (bezlaktózová) zakysaná smetana
několik lžic (bezlaktózového) mléka

Postup:
Sušené datle jsem namočila do vroucí vody a nechala odstát. Po několika minutách jsem je slila a spolu s mandlemi a skořicí rozmixovala na těsto. To jsem natlačila do koláčové formy vystlané pečicím papírem a přes noc nechala v lednici.

Druhý den jsem na korpus pokladla ½ manga nakrájeného na tenké plátky. Čokoládu jsem rozpustila s pár lžícemi mléka, vmíchala zakysanou smetanu a zbytek manga rozmačkaného vidličkou.
Směsí jsem zalila korpus s plátky manga a skladovala v lednici.

Vrch koláče ozdobte dle své fantazie. Vzhledem k tomu, že mlsná návštěva již stála za dveřmi, naskládala jsem na koláč kousky bonboniéry.


Výsledek měl takový úspěch, že jsem strávníkům musela téměř odtrhnout koláč od pusy, abych jej vůbec stihla zdokumentovat.



Žádné komentáře:

Okomentovat