neděle 23. dubna 2017

Svatební perník

Jste pozvaní na svatbu, novomanželé si přejí jako svatební dar obálku a Vy přemýšlíte, jak ji originálně zabalit? Já jsem se rozhodla pro svatební perník. Nutno podotknout, že novomanželé objevili obálku až o zatraceně mnoho dní později, když se dohadovali, zda perník zbaštit, nebo vystavit a při vášnivé argumentaci perník otočili a našli přilepenou obálku. Z té radosti zůstal perník ušetřen bolestivé smrti ukousáním…

Recept na svatební nebo klidně vánoční či velikonoční perníčky je od mé babičky. Hotové perníky jsou měkké, voňavé, a když je ještě přizdobíte cukrovým krémem, můžete si být jistí, že láska projde žaludkem.

Suroviny na jeden velký svatební perník a deset „odkrojkových“ perníčků:
0,5 kg hladké mouky
50 g másla
100 g medu
150 g cukru moučka
3 vejce
10 g jedlé sody
1 prášek do perníku
2 vrchovaté lžíce kakaa
1 žloutek

Rukama vypracujte těsto. Pokud je příliš lepivé, přidejte hladkou mouku. Hotové těsto nechejte nejlépe dva dny odležet v lednici. Poté jej vyválejte, vykrájejte, perníky potřete žloutkem zředěným s trochou vody a pečte na pečicím papíru na 180 °C. Že je perník hotový poznáte jednoduše – zapíchněte do něj špejli a pokud ta zůstane po vytažení suchá, máte napůl hotovo.

Druhá polovina spočívá ve zdobení. Na polevu budete potřebovat:
1 bílek
150 g cukru moučka (toto množství je orientační, mě vždy spousta polevy zbyde)
1 lžička citronové šťávy

Všechny suroviny na polevu smíchejte v misce. Moje babička říká, že aby byla poleva, jak má být, musí se míchat minimálně půl hodiny. A já se bojím takovou tradici porušit, takže míchám, dokud mi neupadne ruka.

Hotovou polevou naplňte zdobicí sáčky a pusťte se do díla. Ať žije fantazie!

  





Žádné komentáře:

Okomentovat