čtvrtek 24. srpna 2017

Zeleninové lasagne

Lasagne jsou výbornou příležitostí pro Vaše kulinářské experimenty. Náplň do těstovin můžete dle libosti obměňovat a vymýšlet stále nové kombinace. Všichni jistě známe lasagne s mletým masem a rajčatovou omáčkou. Výborné jsou také špenátové, sýrové, nebo s houbami.
Já jsem dnes zapekla tyto jednoduché zeleninové lasagne se sýrovou peřinkou.

Suroviny na 4 porce:

1 balení čerstvých lasagní (6 plátků)
2 konzervy (800 g) loupaných krájených rajčat
2 velké cibule
2 stroužky česneku
1 velká cuketa
2 velké červené papriky
2 mozzrarelly
1 balení balkánského sýra (200 g)
1 zakysaná smetana
sůl
pepř
chilli
tymián
řepkový olej

Postup:

Nejprve jsem očistila cuketu, nakrájela ji na silnější plátky, osolila a nechala odpočívat zabalenou v papírové utěrce, aby pustila vodu.
Mezitím jsem si připravila rajčatovou omáčku. Na řepkovém oleji jsem orestovala nadrobno nakrájenou cibuli, přidala jsem protlačený česnek, promíchala, zalila rajčaty z konzervy a podlila trochou vody. Přisypala jsem malou hrst tymiánu a nechala 45 minut povařit.
Papriky jsem očistila a nakrájela na větší kostky. Na troše řepkového oleje jsem ji orestovala dokud se na slupce neobjevily černé skvrny. Poté jsem papriku vyměnila za cuketu a několik minut ji opékala na pánvi.
Do rajčatové omáčky jsem přisypala sůl, pepř a špetku chilli.
Mozzarellu jsem nakrájela na plátky.
Balkánský sýr jsem nastrouhala nahrubo a smíchala se zakysanou smetanou.
V této chvíli stačí vše naskládat do zapékací mísy.
První vrstvu tvořila část rajčatové omáčky. Na ni jsem dala dva plátky lasagní tak, aby zakryly celou plochu mísy. Následovala třetina zbylé rajčatové omáčky, třetina zeleninové směsi a třetina mozzarelly. Celý postup jsem dvakrát zopakovala a vrchní vrstvu zalila zakysanou smetanou s balkánským sýrem.
Pekla jsem 30 minut ve vyhřáté troubě na 180 °C.



Žádné komentáře:

Okomentovat