čtvrtek 24. srpna 2017

Banana Bread

Banánový chlebíček (Banana Bread) je docela jednoduchý a moc dobrý dezert.
No každopádně, když jsem ho pekla poprvé já, bylo to (přes svou naprostou jednoduchost) docela fatální. Rozhodla jsem se, že koupím kousek Banana Bread ve své oblíbené kavárně a jeden upeču já. A nechám ajťáka, aby určil, který z těch dvou je lepší, aniž by věděl, jaký jsem upekla. No a jak se tak stává, když chcete být za hvězdu a pošimrat si ego - můj Banana Bread byl totálně nedopečený, bylo to takové sladké bláto a ačkoli se ajťák snažil předstírat, jak je ten můj nejlepší na světě, moc jsem mu to nevěřila a místo toho jsem se vztekala, nadávala si do neschopný buchty a zapřísahala jsem se, že tohle už nikdy v žádným vesmíru péct nebudu. Prostě jen proto, že neumím prohrávat.

Po dlouhé době jsem ale dala banánovému chlebíčku druhou šanci. Stačilo ho nechat o něco déle v troubě, problém se vyřešil a Banana Bread si obhájil své místo na mém blogu. Protože ve skutečnosti je fakt jednoduchý.

Suroviny:

80 g třtinového cukru
1 vanilkový cukr
40 g změklého másla
40 g domácího mandlového másla
3 opravdu zralé velké banány
250 g tvarohu se smetanou (Pilos)
2 vejce
300 g celozrnné špaldové mouky
2 lžičky jedlé sody
špetka soli

Postup:

Mísu na chlebíček jsem vymazala máslem a troubu předehřála na 180 °C. V míse jsem ušlehala cukry se změklým máslem a postupně přišlehala máslo mandlové. Do směsi jsem vmíchala rozmačkané banány, tvaroh, vejce. Ve druhé míse jsem smíchala mouku, sodu a sůl a nakonec jsem obě směsi spojila a promíchala.
Vše jsem nalila do vymazané trouby a pekla 60 minut na 170 °C.
Banana Bread jsem chvíli po upečení vyklopila z formy a nechala jej zcela vychladnout.

Banánový chlebíček můžete podávat samotný, namazaný marmeládou, sladkým tvarohem, s ovocem, přelitý javorovým sirupem apod. Doporučuji ale zvolit jemnější kombinaci chutí a nechat banány, aby se předvedly v celé své chuťové kráse.

Já jsem Banana Bread lehce promazala fíkovou marmeládou a tvarohem smíchaným s javorovým sirupem.




Žádné komentáře:

Okomentovat