neděle 10. září 2017

Dýňový kotlík

Co mám na podzimu opravdu ráda, to je sezóna dýní. Zbožňuji dýni na všechny způsoby. Dýňové pyré, dýňovou polévku, dýňové gnocchi, dýňové muffiny nebo obyčejné dýňové hranolky. Dnes jsem připravila vegetariánský dýňový kotlík.

Suroviny na 2 porce:

1 větší dýně Hokaido
1 malý hrníček jasmínové rýže
2 cibule
1 stroužek česneku
6 větších žampionů
1/2 cukety
50 g sýru s modrou plísní
sůl
pepř

+ plech, pečicí papír

Postup:

Nejprve jsem ve slané vodě uvařila hrníček jasmínové rýže.
Dýni jsem seřízla a vydlabala vnitřek. Zevnitř i zvenku jsem ji pomazala řepkovým olejem.
Na pánvi jsem orestovala nadrobno nakrájenou cibuli a žampiony. Po pár minutách jsem přidala na kostičky nakrájenou cuketu, osolila, opepřila, přidala prolisovaný česnek a ještě pár minut restovala.
Uvařenou rýži jsem přimíchala na pánev ke zbylé směsi a nakonec jsem vmíchala na kostky nakrájený sýr. 
Celou směs jsem napěchovala zpátky do dýně a pekla ve vyhřáté troubě asi 40 minut na 180 °C.




Žádné komentáře:

Okomentovat