pátek 17. listopadu 2017

Řepa v čokoládě

Bezlepkové luxusně hořko-čokoládovo-čokoládové Lindt brownies, dezert, od kterého se neodtrhnete, dokud ho prostě nesníte celý.
Raději počkejte, až budete doma sami, abyste odněkud náhodou nezaslechli "Dáš mi taky?" A nemuseli s plnou pusou a zrudlí, zčásti studem a zčásti vzteky nad tou neomaleností, prskat: "Promiň, ono to vlastně není dobrý, tobě by to nechutnalo, odpoledne ti upeču štrúdl."
Pokud jste veskrze lepší lidé než já a náhodou byste se chtěli dělit, upečte raději hned dva...

Suroviny:

500 g předvařené červené řepy
180 g jemně mletých mandlí
200 g kvalitní hořké čokolády (já použila 85% Lindt)
120 g másla
4 vejce
200 g třtinového cukru

Postup:

Ve vodní lázni jsem rozpustila na kostičky nakrájené máslo s na kostičky nalámanou čokoládou a nechala vychladnout. Zatímco ta neodolatelně voňavá směs chladla, rozmixovala jsem červenou řepu na pyré a dále chvíli mixovala spolu s pomletými mandlemi. Do řepové kaše jsem přilila čokoládovou vychladlou směs a znovu promixovala.
V míse jsem ušlehala celá vejce s cukrem do pěny a do této pěny opatrně přimíchávala čokoládovo-řepovou část.
Hotové těsto jsem nalila do vymazané a vysypané dortové formy a pekla asi 30 minut na 180 °C.
Hotové brownies by měly být na povrchu pevné až popraskané, ale vnitřek musí zůstat vláčný a měkký.

Servírování:

Pokud jste jako já, na servírování se zvysoka vykašlete, popadnete lžíci, zalezete si do postele a řepu v čokoládě prostě zdlábnete na posezení.
Pokud jste dobré duše a budete se o tu lahodu dělit, podávejte přelité rozmixovaným banánem a posypané mandlemi.
Můžete také pomazat ořechovým máslem.
A nebo jen tak samotné se silnou kávou.




1 komentář:

  1. Vypadá to moc dobře! Také už jsem zkoušela péct řepu v kombinaci s čokoškou a lahoda :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat