úterý 5. září 2017

Cuketové muffiny

Volejte sláva a tři dny se radujte! Konečně jsem se dokopala do obchodu a pořídila si silikonové formy na muffiny. A musím je vychválit do nebes. Když jsem pekla v papírových košíčcích, vadilo mi, že muffiny jdou špatně "oloupat" a bylo mi líto, že na  košíčcích ulpí část těsta. Navíc jsem vyhodila spoustu odpadu a stále dokupovala nové a nové papírové košíčky.
Ze silikonových forem se muffiny vyklopily po upečení úplně samy. Košíčky navíc lze mýt v myčce, což považuji za obrovské plus.

A na jakém receptu jsem silikonové formy vyzkoušela? Na muffinách z cukety. Jsou rychle hotové, na chuť vláčné, sladké a navíc zdravé.


Suroviny na 12 velkých muffinů:

1 menší cuketa
2 hrnky celozrnné špaldové mouky
1 vanilkový cukr
1/2 hrnku třtinového cukru
2 vejce
1/2 hrnku rozpuštěného másla
3 lžíce zakysané smetany
2 lžičky sody
2 lžičky skořice
3 lžičky holandského kakaa
špetka soli
nasekané ořechy
hrozinky


Postup:

Hrozinky jsem zalila převařenou vodou, nechala odstát, poté je scedila a ještě prolila studenou vodou. Cuketu jsem nastrouhala na jemno a slila přebytečnou vodu. V míse jsem ji smíchala s rozpuštěným a vychladlým máslem, rozšlehanými vejci a se zakysanou smetanou. V druhé nádobě jsem smíchala mouku, oba cukry, sodu, skořici, kakao a špetku soli. Suché suroviny jsem vmíchala do cuketové směsi a přidala nasekané ořechy a hrozinky.
Do silikonových forem jsem nalila těsto vždy do 2/3 a pekla ve vyhřáté troubě na 170 ° přibližně 25 minut.
Upečené muffiny jsem nechala 5 minut "odstát", poté jsem je vyklopila a nechala zcela vychladnout.



Žádné komentáře:

Okomentovat