sobota 18. února 2017

Muffiny a dortík z červené řepy

Očekávali jsme návštěvu, a tak jsem se chtěla vytáhnout a upéct něco extra. Od svého tatínka jsem však již vycvičená, že nikdy nesmím prozradit, že peču či vařím záměrně něco „zdravého“, neb podle něj, co je zdravé, je zaručeně nedobré. A tak jsem se naučila držet jazyk za zuby a vymlouvat se na tajemství šéfkuchaře. Nyní jsem tedy nepekla muffiny s červenou řepou, ale Red Velvet.

Nakonec jsem měla příliš mnoho těsta, a tak jsem kromě 24 malých muffinů upekla také koláč. Oba výtvory dopadly nad očekávání dobře, těsto zůstalo uvnitř vláčné a kypré, nikdo nic nepoznal a myslím, že si všichni opravdu pochutnali.

Použité ingredience na 24 malých muffinů a koláč:
350 g předem uvařené červené řepy
lžíce řepkového oleje
130 ml bílého jogurtu Free From
120 g změklého másla
3 vejce
125 g hladké pšeničné mouky
125 g celozrnné pšeničné mouky
vanilkový cukr
140 g cukru
30 g Holandského kakaa
0,5 lžičky jedlé sody
0,5 lžičky soli
lžička prášku do pečiva

Poleva pro návštěvu:
180 g lučiny
50 g změklého másla
50 g moučkového cukru

Poleva bez laktózy:
Kvalitní arašídové máslo

Řepu jsem nakrájela na kousky a se lžící oleje ji umixovala v hladké pyré. Přidala jsem vejce, máslo a jogurt a znovu mixovala. Výsledkem bylo nebezpečně žvýkačkově růžové cosi náramně vonící po řepě.



V druhé míse jsem smíchala obě mouky, cukr, kypřící prášek, sodu, sůl, kakao. Obě směsi jsem důkladně promíchala a lžičkou plnila papírové košíčky na muffiny a máslem vymazanou koláčovou formu.


Pekla jsem v předehřáté troubě na 180 °C asi 30 minut, koláč asi 45. Doporučuji občas propíchnout špejlí a snažit se vystihnout ten okamžik, kdy bude těsto na povrchu již pevné a křupavé ale uvnitř stále vláčné.
V průběhu pečení jsem připravila laktózovou polevu smícháním a vyšleháním všech ingrediencí. Po vychladnutí jsem některé muffiny ozdobila polevou a jiné arašídovým máslem.



Dortík jsem podávala s rybízovou marmeládou a banánem. Doporučuji vyzkoušet také např. s datlovým sirupem.





Žádné komentáře:

Okomentovat