neděle 12. února 2017

Extra laktózový koláč s hruškami

Všechny nové začátky jsou těžké. Známe to všichni. Přestanu jíst sladké. A za všemi těmi čokoládami a tyčinkami udělám tlustou čáru poslední návštěvou cukrárny. Začnu se více hýbat. Ale počkám si na jaro, venku bude teplo a určitě začnu běhat. Přestanu prokrastinovat. Ale dneska se mi vůbec nechce z postele. Přestanu jíst mléčné výrobky. Ale dneska mám chuť na nějaký super jemný vláčný koláč.

Suroviny na korpus:
150g celozrnné pšeničné mouky
150g hladké pšeničné mouky
4 lžíce cukru
½ lžičky soli
160g másla
5 lžic vody

Suroviny na náplň:
500g mascarpone
2 vejce
vanilkový cukr
3 lžíce celozrnné pšeničné mouky
4 velké hrušky
šťáva z ½ citronu
plátky mandlí

V míse jsem smíchala obě mouky, cukr, sůl, máslo a utvořila drobenku. Po přidání vody jsem uhnětla těsto, které jsem zabalila do potravinové folie a dala na hodinu chladit do ledničky.

Troubu jsem předehřála na 180 °C, těsto natlačila do máslem vymazané koláčové formy na dno i na okraje a propíchala jej vidličkou. Pekla jsem zhruba hodinu.

Mezitím jsem si připravila náplň. Hrušky jsem oloupala a nakrájela na tenké plátky, které jsem vložila do mísy a pokapala citronem. V další míse jsem ušlehala mascarpone s vejci, cukrem a moukou.

Na upečený mírně vychladlý korpus jsem nalila mascarponovou směs, pokladla plátky hrušek a posypala mandlemi. Pekla jsem dalších 45 minut.




Koláč po vychladnutí vložte do lednice a podávejte nejlépe studený, poprášený moučkovým cukrem a s šálkem horkého kakaka.


Žádné komentáře:

Okomentovat