neděle 12. února 2017

O velrybě

První článek bych chtěla věnovat anorektičkám, bulimičkám, nespokojeným holkám a klukům a všem, které někdy napadlo zkomplikovat trochu život sobě i svým blízkým.  Bude to krátký článek a nebude v něm prostor pro fňukání a lítost. Ale díky anorexii jsem dnes tam, kde jsem.

Měla jsem období, které bylo anorektické. Měla jsem dlouhé období, kdy jsem si to odmítala přiznat. A teď mám období, kdy si vyžírám vlastní hloupost. Když žijete dva roky na nízkotučných jogurtech, knäckerbrotech, zelenině a jednou za pár měsíců potají vyžerete celou ledničku, musíte prostě počítat s tím, že se to někde projeví. Není to IN, ale chci na tomto místě poděkovat své rodině (té maminkovské a tatínkovské a také své speciální), že se mnou měli svatou trpělivost a stáli při mně i při sebevíce nesnesitelných vzteklých záchvatech.

Až po mnoha pádech do všemožných fyzických a psychických propastí jsem pochopila, že mám vážný problém a že pokud mě konečně někdo nenakopne správným směrem, natluču si hubu opravdu solidně. Tak jsem zahájila boj, nechala se potetovat a začala se učit nejen jíst ale především přijímat sama sebe, tak jak jsem. I s tím špekem na břiše.



Vzpomínám na ten okamžik, kdy jsem se odhodlala místo nízkotučného jogurtu ochutnat „tučný“. Snědla jsem půl kila na posezení a připadala si jako v sedmém nebi. Tak jsem se zase postupně s brekem, vztekem, strachem a pevným odhodláním dostala k širokému repertoáru potravin. Začala jsem přibírat. Při své výšce 170 cm jsem v nejpraštěnějším období klesla na 47 kilo a připadala si tlustá a rozkydlá jako velryba. Teď se držím na 53, pořád si připadám jako velryba, ale jako velryba smířená s tím, že je velryba. Většinu mého jídelníčku tvořily mléčné výrobky. No a tím se dostávám k jádru pandy. Když dlouho nejíte, občas zvracíte, když vám prostě takhle hrábne, může se stát, že se na vás vaše tělo naštve a rozhodne se vám vrátit všechna příkoří. Vypěstovala jsem si pěkný velký reflux a k němu libovou intoleranci laktózy. Fňukala jsem nad tím, že se mi zhroutil svět, že nemůžu jogurty, kefíry, tvarohy a smetanu. Co teď budu sakra jíst? Nic? Ne, to už tu přeci jednou bylo. 

A to byl ten moment, který mě nakopl založit Speciální pandu a naházet sem recepty, pro stejný packaly co se teď plácaj v tom mizerným období, kdy se sotva naučili jíst a teď se to musí učit znovu a jinak. Takže proto tu budou recepty.

A proč tady bude taky cestování, focení, sport a jiná dobrodruženství se dočtete v dalších příspěvcích.



Žádné komentáře:

Okomentovat