sobota 18. února 2017

Müsli sušenky

Vždycky, když jsem potřebovala rychle něco sníst, vytáhla jsem z ledničky jogurt nebo kefír. Protože mléčné výrobky jsou pro mě již tabu, potřebovala jsem vymyslet vhodnou a chutnou alternativu. Většinou vytvořím nějaký bleskový zeleninový salát s ořechy, tvrdým sýrem či tuňákem. Ovšem vzhledem k mému životnímu stylu, kdy stále někde pobíhám a často jím téměř doslova za chůze, nejsou krabičkové saláty a vidlička úplně nejlepší.

Proto jsem napekla zásobu müsli tyčinek, které stačí zabalit do potravinové fólie a jakmile vás popadne hlad, můžete tyčinku vybalit z kapsy.

U těchto sušenek neuvádím gramáž, záleží čistě na vaší chuti, fantazii, zásobách, co máte ve spíži. Můžete použít sušené ovoce, datlový sirup, na tenké plátky nakrájená jablka, ořechové máslo, …

Já jsem k výrobě použila:
banán
vejce
4 polévkové lžíce jablkového pyré
1 čajovou lžičku skořice
1 lžičku medu
plátky mandlí
misku rozinek
misku strouhaného kokosu
90% čokoládu Lindt
misku celozrnných ovesných vloček

Nejprve jsem namočila rozinky do horké vody a nechala je odstát. Banán jsem rozmačkala vidličkou a smíchala s vejcem, jablkovým pyré, medem a skořicí. Přimíchala jsem ovesné vločky, rozinky, kokos a mandle. Čokoládu jsem nasekala v robotu na malé kousky a přimíchala ke zbytku směsi.

Směs jsem rozprostřela do zapékací mísy vyložené pečicím papírem a pekla cca 25 min na 180 °C.
Po vychladnutí jsem plát rozkrájela na jednotlivé tyčinky a uložila do lednice. Zůstaly krásně sladké a vláčné.




Dopřejte si je třeba jako rychlou svačinu nebo zkombinujte s ovocem a ořechy a vychutnejte si zdravou sladkou snídani.

Žádné komentáře:

Okomentovat